logo

Wat is Do-In Yoga? - Wat is Dru Yoga?

Do-In Yoga is een manier van bewegen om je gezondheid en vitaliteit te bevorderen. Dru Yoga wordt wel Yoga van het hart genoemd.

 

Do-In Yoga,

Door te ademen vanuit het centrum van je kracht (de Hara, je buik) en het strekken van de meridianen (energiebanen) laat je de energie (Ki) in je lichaam stromen. De combinatie van oefeningen vormen een wegwijzer naar ontspanning, bewustzijn, gezondheid en energie. Kenmerkend voor Do-In Yoga is de afwisseling tussen beweging en meditatie, concentratie en plezier, yin en yang.'Do-In' betekent letterlijk 'de reis naar binnen'. Door bewust te bewegen maak je een reis naar binnen en kom je dichter bij jezelf.

Dru Yoga,

Dru yoga vindt zijn oorsprong in de Hatha Yoga. Het omvat klassiek yogahoudingen (asanas), ademhalingsoefeningen (pranayam), de zogenaamde EBR’s (Energy Block Releases) en krachtige beweginsreeksen. De houdingen en reeksen worden op een vloeiende en dynamische wijze uitgevoerd. De centrale houdingsspieren worden versterkt, de innerlijke kracht vergroot en de emotionele weerbaarheid ontwikkeld. Dru Yoga biedt ondersteuning om te leven vanuit jouw hart en wordt wel Yoga van het hart genoemd. 


 Deelname aan yogalessen levert je het volgende op:

  • Je fysieke veerkracht neemt toe, je bent leniger en sterker
  • Je stressniveau daalt en zit beter in je vel
  • Je bent mentaal en emotioneel sterker
  • Je ervaart meer vertrouwen en piekert minder
  • Je voelt je fit en vitaal
  • Je houdt door de dag heen een bepaalde rust
  • Je bent meer bewust van je ademhaling die verdiept wat zorgt voor ontspanning
  • Je zit beter in je vel en je vitale organen, spijsvertering en bloedsomloop verbeteren

Kortom je krijgt een fitter, soepeler en sterker lichaam en een ontspannen, kalme en heldere geest!

Een  yogales bestaat uit:

  • Activatie, opwarmingsoefeningen
  • Meridianen (energiebanen) strekken en ontspannen
  • Energie opbouwende oefeningen (mobiliteit en flow)
  • Energie Block Release (EBR's) en bewegingsreeksen
  • Yogareeksen en  houdingen
  • Ademhalings oefeningen
  • Drukpunten oefeningen (zelfmassage)
  • Eindonstpanning en meditatie

Yoga werkt, is leuk, laagdrempelig en toegankelijk voor iedereen.


 

Doe mee en meld je aan!